Er is al eens een post over gedeeld via Instagram en ook op de website staat er onder het kopje ´over mij´ een stukje over geschreven; hoe is PrettyOrganized Partyplanning ontstaan. Maar nu het verhaal volledig en uitgebreid. Ben je benieuwd? Lees maar mee!

Na jaren in loondienst te hebben gewerkt, overigens in een totaal ander sector en weliswaar met veel plezier – kreeg ik het gevoel dat het tijd was voor iets anders. Maar wat?

Ik stond vooraan als het ging om het organiseren van feestjes, of het nou om een verjaardag of een babyshower ging – het lampje boven mijn hoofd begon meteen te gloeien van ideeën.

Maar dit was als hobby en ik vroeg me dus regelmatig af of het mogelijk was hier je werk van te maken. Nu kan ik zeggen ´Ja, dat kan zeker!´

Op zondag, een rustige zondag, zat ik rond te scrollen op Instagram en ik dacht alles wel gezien te hebben, tot dat mijn oog viel op een gezellig plaatje – ik opende dat, en wat bleek: het was Fabienne van Eerste Hulp Bij Partyplanning, later te noemen mijn held!

Ik bezocht haar site, www.eerstehulpbijpartyplanning.nl en ik zag al gauw dat dit was waar ik naar op zoek was! Je kan dus echt van je hobby je werk maken en er bestaan zelfs cursussen voor!

Ik heb wat research gedaan naar de verschillende cursussen, alle informatie op haar website gelezen en ik was om, ik schreef me in voor de cursus ´van passie naar partyplanner´ (hier vertel ik meer over in de blog ´cursussen voor partyplanners´) die je in 12 weken tijd klaar stoomt voor het echte werk!

En dat heb ik geweten: ik heb me vol gegeven 12 weken lang, elke les netjes afgerond, mijn huiswerk gedaan en al snel kwam het zelftrouwen om een inschrijving bij de KvK te gaan doen.  PrettyOrganized partyplanning was geboren!

En dan begint het echte werk, want er komt een hoop meer bij kijken dan ik in het begin voor ogen hield. Ik ging de checklist af; rekening openen, AV laten opstellen, logo en visitekaartje laten maken, SocialMedia opzetten en nog 1001 dingen meer.

En hoe zelfverzekerd ik er aan begon, ik kreeg twijfels; doe ik dit wel goed, kan ik het wel, zit er wel iemand om mij te wachten want er zijn toch veel meer die dit werk al langer dan mij doen. Maar ik geef niet op, dat zit niet in mijn aard, ik ga door tot dat ik tevreden ben en daarom volgde ik de masterclass ´Seal the partydeal´ (ook hier vertel ik meer over in de blog ´cursussen voor partyplanners´) van wederom Fabienne in samenwerking met Rachida van Deetailz. Een masterclass gebaseerd op het binnenhalen van de ideale klant.

En uiteindelijk volgende na nog vele webinars, waaronder ´hoe stel je een offerte op´, de cursus ´Party plannen als een pro´ (ook hierover meer in de volgende blog) een cursus die je in 6 weken tijd afrond, waar je een party van A tot Z leert neerzetten en een hele gave eindopdracht heb waar je daadwerkelijk je party gaat opzetten, onder begeleiding van professionals en inclusief een foto en videograaf die je voorzien van prachtige foto´s voor je portfolio.

And here i am now: trots op wat ik doe, door corona wat minder dan gehoopt, maar ontzettend gelukkig met hoe PrettyOrganized partyplanning zich ontwikkeld, hoe steeds meer aanvragen binnenkomen en hoe ik alles waar ik zo hard voor heb gewerkt uit zie komen!

Liefs Zenzi

  • Volgende blog; Cursussen voor partyplanners